۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

ادبیات دوره ایلخانی

ادبیات اواخر سلجوقی و خوارزمشاهی

دودمان کاملا ترک سلجوقی که منطقه ی وسیعی را تحت فرمان خویش داشتند در گسترش و رواج زبان ادبی فارسی و فرهنگ ایرنی به طور کلی نقش بسیار برجسته ای ایفا کردند که عمدتا ار آن جهت بود که سیاست داخلی آنان در دست مشاوران ایرانی بود . دربار سلجوقی پر از علما و نویسندگان ایرانی بود . زبان رسمی زبان فارسی بود و مکاتبات اداری دربار با این زبان انجام می گرفت . 

تفسیر جامعه و مناطق فعالیت آن (نوشتار2)

تفسیر جامعه و مناطق فعالیت آن

اگر چه پایه خانگی واحد کاوش شده توسط باستان شناسان به طور کلی خانواده است ، اینها اغلب با یکدیگر یک جامعه نامیده می شوند. جامعه متشکل از فقط چند خانواده در مورد گروه های شکارگر و جمع آوری کننده یا هزاران خانواده در یک شهر است . علاوه بر تفسیر جداگانه خانواده ،  باستان شناسی همچنین ممکن است با تفسیر طرح چندین خانواده ، فضای بین خانواده ها ، تنوع اندازه خانواده ها ، مناطق مشترک و عمومی ، ساختارها و فعالیت ها روبه رو شود ، به طوری که جوامع بزرگتر و گرایش برای شواهد بیشتر تخصصی شدن و افزایش پیچیدگی اجتماعی با شواهدی از تنوع در طبقات اجتماعی در یافته های ثبت شده باستان شناسی وجود دارد .

تفسیر شواهد و مدارک در باستان شناسی

تفسیر شواهد و مدارک در باستان شناسی (1)

تفسیر مدارک از طریق کاوش ؛ آشکار کرده که نمی توان تا اندازه ای رخ داد ها را پس از حفاری در سایت برشمرد و آنها را تجزیه و تحلیل کرد ، این یک فرایند مداوم است که در طول یک پروژه انجام می گیرد . با این حال ، به ناچار تغییر تفاسیر ، اطلاعات جدیدی را در طی حفاری و پس از حفاری و در زمان تجزیه و تحلیل برای ما به وجود می آورد.